? ??????????????????????????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to
your Blogger account and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new c BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

nfm RADIO

Monday, August 31, 2009

BERBUKA PUASA DI HARI KEMERDEKAAN

WOW!!! BEstnye dapat Berbuka Sama2..

Lihat LAuk YAng KIta orang Makan..KAlau NAk Ajak Pergi Kenduri Ajak je KAmi

SAbrina & Anuar DAh TAk LArat NAk BAngun


BAnyaknye... Shah MUhammad MAkan...TOm yam NYE MEmang BEst TAu..





SElapas Selesai JE makan...KIta Orang TErus PErgi MC d...APa LAgi KIta ORang makan AIs-krim YAng Dibelanja OLEh LEla








BEstnYA DApat BErbuka BErsama-sama....Banyak Cerita YAng KIte oArng Kongsi.,,INsyallah Ada MAsa Kita oarang Akan Berbuka Bersama2 Dengan Pendengar


Ala2.......ummmmmmhh Sedapnya....

























































Sunday, August 30, 2009

MERDEKA!!!.. MERDEKA!!!!...MERDEKA!!!!!!

Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan YAng ke-52 Kepada Semua RAkyat Malaysia DAn Pendengar Radio Malaysia Negeri fm..HAri Ini Ramai YAng Memberikan KAta-kata Motivasi tentang Kemerdekaan Terima kasih Kewpagi Ucapakan....


DAri Shah Muhammad Salam merdeka Kepada Semua Rakyat MAlaysia YAng Belandaskan
1Malaysia RAkyat Didahulukan Pencapaian diutamakn..
Dari Lela MErdeka!!!MErdeka!!MErdeka!! Terima Kasih kepada para pejuang terdahulu yang banyak berjasa,kepada negara,sama-sama kita kekalkan kemerdekaan ini dengan memupuk semangat perpaduan dan cintakan tanah air dalam diri kita sampai bila2

Salam Merdeka DAri Sabrina Kekasih Lama..Semoga Kemerdekaan Tahun ini memnberi seribu MAkna Kepada Semua RAkyat MAlysia.. MAlaysiaku Sentiasa DIhati..Sayang MAlysia Merdeka!!Merdeka!!Merdeka!!


Konti KAmi pun KIbarkan Jalur Gemilang..INi TAnda Terima Kasih KAmi Kepada NEgara MAlaysia YAng KAmi Sanjungi....


Friday, August 28, 2009

MAJLIS BERBUKA PUASA

RAmai Jugek YAng DAtang PAda MAjlis BErbuka Puasa PAda 27hb.8..
Terima KAsih Yang MAnjayakan MAjlis YAng Penuh Keberkatan ini Krewpagi N Khalaf Sempat BErgambar Bersama Bonda & Ayah Shah Muhammad Sebelom Berbuka Puasa Elokla..MAkan MAkanan YAng MAnis2 Dulu Yang Lebih Afdal

BUah Kurma

Lelaki melayu Kedua Terakhir...Shah Muhammad


Pengarah Negerifm Pn.Norbaiyah dan Keluarga pun Turut Hadir...
Rupenye2 Puan Kite ni suke..sangat2 IKan Patin Masak Tompoyak Dari Pahang YAng Di BAwa
Oleh BOnda & Ayah Shah MUhammad


INi Diantara Juadah Berbuka Puasa Yang di bawa oleh Warga Keje Radio Malaysia NEgerifm


Krewpagi Dan Mielo Kemayan..Eh2...Amirul Shah Pun ada Anak Kepada Mielo kemayan


Pasangan bahagia Adam Tahir DAn NIti Yang Comel

DJ Retro ROck !!!! MAkan Pun NAk ROck!!!!







Friday, August 21, 2009

'AIR SEMBAHYANG'

1. Ketika berkumur , berniatlah kamu dengan, "Ya Allah,ampunilah dosa mulut dan lidahku ini". Penjelasan nombor 1 : Kita hari-hari bercakap benda-benda yang tak berfaedah.

2. Ketika membasuh muka, berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, putihkanlah muka ku di akhirat kelak, Janganlah Kau hitamkan muka ku ini". Penjelasan nombor 2 : Ahli syurga mukanya putih berseri-seri.

3. Ketika membasuh tangan kanan , berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, berikanlah hisab-hisab ku ditangan kanan ku ini". Penjelasan nombor 3 : Ahli syurga diberikanhisab- hisabnya di tangan kanan .

4. Ketika membasuh tangan kiri , berniatlah kamu dengan, "Ya Allah, janganlah Kau berikan hisab- hisab ku di tangan kiri ku ini". Penjelasan nombor 4 : Ahli neraka diberikan hisab- hisabnya di tangan kiri .

5. Ketika membasuh kepala , berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, lindunganlah daku dari terik matahari di padang Masyar dengan Arasy Mu". Penjelasan nombor 5 : Panas di Padang Masyar macam matahari sejengkal di atas kepala.

6. Ketika membasuh telinga , berniatlah kamu dengan,"Ya Allah, ampunilah dosa telinga ku ini" Penjelasan nombor 6 : Hari-hari mendengar orang mengumpat, memfitnah dll.

7. Ketika membasuh kaki kanan , berniatlah kamu dengan."Ya Allah, permudahkanlah aku melintasi titian Siratul Mustaqqim". Penjelasan nombor 7 : Ahli syurga melintasi titian dengan pantas sekali.

8. Ketika membasuh kaki kiri , berniatlah kamu dengan,"Ya, Allah, bawakanlah daku pergi ke masjid-masjid, surau-surau dan bukan tempat- tempat maksiat" Penjelasan nombor 8 : Qada' dan Qadar kita di tangan Allah.

Ramai di antara kita yang tidak sedar akan hakikat bahawa setiap yang dituntut dalam Islam mempunyai hikmah nya yang tersendiri . Pernah kita terfikir mengapa kita mengambil wuduk sedemikian rupa? Pernah kita terfikir segala hikmah yang kita perolehi dalam menghayati Islam? Pernah kita terfikir mengapa Allah lahirkan kita sebagai umat Islam? Bersyukurlah dan bertaubat selalu.

Thursday, August 20, 2009

SALAM RAMADHAN


Sempena Ramadhan al-Mubarak ini, renungkan sejenak MAKNA Ramadhan buat diri kita. Tafsiran kata Ramadhan yang berasal daripada ‘a l - Ra m a d a ‘ bermaksud sangat panas, manakala kata Ramadhan membawa maksud literal sebagai membakar segala dosa-dosa. Dalam erti kata lainnya bererti MEMBERSIHKAN DIRI dari segala kekotoran dosa (energi negatif).


Kami Dari krewpagi mengucapkan selamat menyambut Bulan RAmadhan AL-Mubarak yang Mulia ini...semoga Pada tahun ini Kite Akan Mendapat Keberkatan Dari Allah S.W.T


Walaupun erti DOSA tidak terikat penjelasannya sebagai energi negatif, namun dalam sudut psikologi energi; ia merupakan sebahagian dari kompenan untuk menguraikan maksud energi negatif ini dari sudut keagamaan.

Thursday, August 13, 2009

SHOWCASE OGHOK PIKUK NEGERIFM

Gry ski morning Memang Best Dengan Lagu Cinta GIlenya,,,

Pengacara BATTLE OF INDIE BAND Memang GEmpak


SAbrina Kekasih Lama PUn ada Tau..


Sabrina MemgN Spoting N selamba

Pada 8 dan 9 Ogos kelmarin telah berlangsung Battle Of Indie Band di Dataran Seremban.Shah jadi pengacara sampai hampir nak hilang suara dah. Kak amy plak buat audition bintang kecil kat kompleks.lela pergi kenduri sepupu bertunang kat kl.semua pun sibuk dengan hal masing-masing.Tapi yang kami nak cite ni pasal battle of indie band yang sememangnya meriah.Para peserta pun ramai.Hebat - hebat semuanya.Tak Percaya?tengoklah gambar-gambar yg ada tu.Yang menarik ialah persembahan dari kumpulan Grey Sky Morning.Best! Tapi si Shah tu suara dia lagi lebih dari penyanyi yang ada.
audition bintang kecil dapat sambutan hangat juga kat kompleks.Kak amy sampai hampir hilang dah suaranya yang merdu tu.Tapi semalam kucing kak amy si kakush tu mati........isk...isk...isk.....sedihnyer dia mati kena langgar dengan kereta semalam.Tak taulah manusia mana yang melanggarnya.Kejam sungguh! Sian kak amy tinggal kenangan je....dengan kakush....Ada jugak gmbr kakush kena langgar yang kak amy sempat ambik...tengoklah sedih kan......Takpelah kak amy bak kata pantun 2, 3 kucing berlari mana nak sama kakush sekor, 2,3 boleh ku cari mana nak sama kakush sekor......

Wednesday, August 5, 2009

DOA PAGI

Doa pagi

Ya Allah, Ya Tuhan Kami,
Kami sambut kedatangan hari ini dengan kesyukuran kepada Mu. Sempurnakan nikmatMu untuk kami pada hari ini dan kekalkanlah nikmat yang telah engkau kurniakan kepada kami selama ini dan kurniakan kelazatan untuk kami dalam mengecap akan segala nikmat yang dikurniakan kepada kami.

Ya Allah Ya Tuhan Kami,
Kami memohon kepada Mu akan nikmat secukup-cukupnya, memohon kesihatan semulia-mulianya, memohon rezeki semewah-mewahnya, memohon umur setua-tuanya, memohon rahmat dan nikmat sebanyak-banyaknya, memohon anugerah sebaik-baiknya, memohon sifat lemah lembut yang sehalus-halus Hikmahnya, memohon amal yang sebenar-benar faedahnya.

Aminn..

Monday, August 3, 2009

MAAF!!!

Ada seorang pemuda yang sangat pemarah. Dia tidak dapat
mengawal kemarahannya walaupun ianya hanya satu masalah kecil sahaja.
Pada suatu hari, bapanya telah menghadiahkannya dengan seguni paku. "Untuk
apakah paku-paku ini ayah?" tanya pemuda tersebut.

"Setiap kali kamu marah, kamu pakulah tembok batu di hadapan rumah kita
ini, bagi melepaskan kemarahan mu" jawab ayahnya. Pada hari yang pertama
sahaja, pemuda itu telah memaku sebanyak 37 batang paku pada tembok batu
tersebut.

Selepas beberapa minggu, setelah dia dapat mengurangkan kemarahannya,
jumlah paku yang digunakan juga berkurangan.
Dia mendapati, adalah lebih mudah mengawal kemarahannya dari memukul paku
menembusi tembok batu tersebut. Akhirnya tibalah pada suatu hari, di mana
pemuda tersebut tidak marah, walau sekali pun.

Dia pun memberitahu ayahnya mengenai perkara tersebut dengan gembira.
Bapanya mengucapkan tahniah dan menyuruh dia mencabut kembali paku itu satu
persatu, pada setiap hari yang ia lalui tanpa kemarahan.
Hari berganti hari, dan akhirnya dia berjaya mencabut kesemua paku-paku
tersebut. Pemuda tersebut lantas memberitahu perkara tersebut kepada
bapanya dengan bangganya.

Bapanya lantas memimpin tangannya ke tembok tersebut dan berkata "Kau telah
melakukannya dengan baik, anakku, tetapi lihatlah kesan lubang-lubang di tembok batu tersebut, tembok itu tidak akan kelihatan sama lagi seperti sebelumnya.
Bila kau menyatakan sesuatu atau melakukan sesuatu ketika marah, ianya akan meninggalkan kesan parut dan luka, sama seperti ini. Kau boleh menikam seseorang dengan pisau dan membunuhnya. Tetapi ingatlah, tak kesah berapa kali kau memohon maaf dan menyesal atas perbuatam mu, namun lukanya masih tetap ada. Luka di hati adalah lebih pedih dari luka fizikal.

Sahabat adalah permata yang sukar dicari.
Mereka membuatkan kamu ketawa dan menggalakan mu ke arah kejayaan..
Sahabat juga adalah seorang pendengar, berkongsi suka dan duka dan sentiasa
membuka hatinya kepada kita.


"Maafkan saya sekiranya saya pernah meninggalkan kesan berlubang di dinding hati anda."

Sunday, August 2, 2009

2 Ogos 2009 - LAWAN MAIN BOWLING DENGAN WARIS NEGERIFM

Terima KAsih Kepada Semua Ahli WAris Negeri FM...

Dj2 Negeri FM Bermekap dengan Bedak He heheeh
Berat Taw Bola ni....saiz 11 Berat KE??? Tapi Dengan bola Ni lah Yang Membawa tuah...YO YO....Shah MUhammad DEngan Labunya..EH!! silap Dengan BOla BOWlingnye
Sekarang Aku Dah Pakai Bedak Banyak2 CANTIK!! TAk...(Skrip Ahmad NISbu)
Tengok LA NUAr N TEam DIe YAng KAlah he he he...

MEMANG BEST ! MEMANG GEMPAK SATU SEREMBAN PARADE.......SATU MALAYSIA......

Tempat main bowling kat seremban parade penuh dengan waris dengan dj-dj main bowling riuh gamat.Bertambah gamat bila group Shah iaitu Bunga Raya 'kerek' giler macam bagus jer....taulah menang. Malangnya group lela kalah.........sodih den.....takpo yang ponting dapek bersukorio dengan waris semuo.......Waris semua sangat sporting baik yang kecik, besar, tua dan muda semua sanggup datang dari jauh utk main bowling dengan kitaorang . ada jugak dj lain yang terlibat sama macam Sabrina, Fazreen, Amy, Umi Nadia Adam Tahir, Rauf Deraman n Ain Razalee. Dalam sibuk-sibuk main tu yang paling seronok bila dapat jumpa waris - waris yang belum kenal lagi macam Man Sepang, Lan Savadikap, Azly PD, Zalie Rokan Utara n ramai lagilah. Ader jugak waris yang memang handal main bowling lagi handal drpd kitaorg. Semalam jugak Shah, Sabrina, Kak Amy n Lela sendiri kena baling bedak kat muka. Anuar pun kena jugak.hehehehe...TAHNIAH kepada semua waris dan dj yang monang semalam.Harap kita boleh buat lagi acara macam ni best kan?tak pun lain kali kita buat lawan sukan lain la plak...JGN LUPA TENGOK GAMBAR MASA LAWAN BOWLING TU.......